Palniki uniwersalne SAYMON-KROLL to produkty, które powstały na bazie chronionych prawem patentowym unikalnych rozwiązań technicznych firmy SAYMON i linii firmy KROLL. Palniki uniwersalne poza olejem opałowym, przepracowanym i roślinnym, pozwalają też spalać mieszaniny tych olejów oraz oleje średniociężkie, a także mazut. Przejście z jednego paliwa na inne polega tylko na zmianie nastaw powietrza pierwotnego i wtórnego na palniku. Oleje przepracowane to nie tylko zużyte oleje silnikowe, ale także możliwość zagospodarowania znacznych ilości odpadowych tłuszczów zwierzęcych i roślinnych – posmażalniczych. Ponadto doskonałym paliwem jest surowy olej roślinny z bezpośredniego tłoczenia nasion oleistych, w tym rzepaku, dostępne od niedawna na rynku w bardzo korzystnej cenie. Możliwość stosowania paliwa biologicznego uwydatnia ekologiczny charakter grzewczy w zakresie technologii energii odnawialnej.
Palniki uniwersalne otrzymały wyróżnienie na międzynarodowych targach JGB2000 w konkursie nowe rozwiązania techniczne i technologiczne w budownictwie.
Oferujemy 6 typów palników pokrywających zapotrzebowanie mocy w zakresie 25-200kW: KG 20 - 25-33kW, KG 55 - 43-64kW, KG 70 - 60-99kW, KG 100 - 71-120kW, KG 150 - 84-150kW, KG 200 - 130-201kW.
Montaż palnika w kotłach olejowych i piecach nadmuchowych polega na zamianie istniejącego palnika na palnik uniwersalny (mocowania są z reguły znormalizowane) i zabudowaniu agregatu paliwa z filtrem przy zbiorniku paliwa. Instalacja olejowa pozostaje w zasadzie ta sama. Wkład katalityczny optymalizuje spalanie i jest specjalnie wykonany do poprawienia spalania w kotłach i piecach nadmuchowych
Urządzania SAYMON-Kroll są produktami markowymi, wysokiej jakości w swojej klasie, wytwarzanymi zgodnie z systemem ISO 9001 i europejskimi normami CE. Jakość urządzeń gwarantowana jest światowymi certyfikatami QS-System i EQNet. Zastosowane rozwiązania chronione są prawem patentowym RP. Urządzenia SAYMON-KROLL dodatkowo oznaczone są znakiem bezpieczeństwa „B”, a także dopuszczone są do spalania olejów zużytych – przepracowanych silnikowych.