Usługa ta umożliwia sprawdzenie wiarygodności potencjalnych, jak i aktualnych kontrahentów. Zmniejsza ryzyko dokonania niekorzystnych transakcji lub zwiększa możliwość dochodzenia należności.
[Zakres informacji obejmuje]
1. sprawdzenie formalne dokumentów (wypis z rejestru działalności gospodarczej; rejestru spółek handlowych; informacje z akt sądowych spółek; ustalenie właścicieli i współwłaścicieli; stopnia, zakresu udziałów i odpowiedzialności w firmie)
2. sprawdzenie dokumentów rejestracyjnych ze stanem rzeczywistym (przeprowadzenie wywiadu środowiskowego w miejscu prowadzenia działalności gospodarczej, jak i w miejscu zamieszkania właścicieli)
3. uzyskanie danych księgowych i finansowych (ustalenie kondycji ekonomicznej firmy)
ustalenie rachunków bankowych określenie własności majątku trwałego firmy
4. wykazy z ksiąg wieczystych
5. ustalenie majątku osobistego przedsiębiorców
6. sprawdzenie i interpretacja dokumentów sprawozdawczych i bilansów
7. uzyskanie informacji dotyczących ewentualnych zadłużeń, zobowiązań i kredytów firmy
8. uzyskanie informacji o ewentualnych postępowaniach, jakie toczą się przeciwko analizowanym podmiotom (postępowania sądowe, komornicze).
9. Formalne sprawdzenie podmiotu gospodarczego/osoby fizycznej – wpis do ewidencji działalności gospodarczej, wypis z rejestru handlowego, REGON, NIP itp.
10. Formalne rozszerzone o informacje wywiadu środowiskowego - rzeczywiste sprawdzenie i weryfikacja danych formalnych na miejscu.
11. Sprawdzenie wiarygodności firmy/osoby fizycznej pod względem ekonomiczno-finansowym, majątkowym i formalnym.
Zlecenie to może być zrealizowane zarówno przed dokonaniem transakcji, jak i w każdym innym przypadku, kiedy nasz klient uzna to za niezbędne. Zakres realizacji powyższego zlecenia jest każdorazowo szczegółowo określany w momencie jego przyjęcia.